Luottamushenkilöiden matkavakuutuskortti

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry ja Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva ovat tehneet yhteistyösopimuksen, jonka ansiosta liiton luottamushenkilöt kuuluvat Turvasta otetun vapaa-ajan matkustajavakuutuksen piiriin. Vakuutettuina ovat liiton kaikki luottamustehtävissä toimivat jäsenet yhdyshenkilöitä lukuun ottamatta. Vakuutus koskee luottamusmiehiä, työsuojeluvaltuutettuja, työsuojeluasiamiehiä ja EWC-edustajia sekä näiden varahenkilöitä.

Vakuutettuina ovat myös vakuutetun mukana matkustavat alle 16-vuotiaat lapset. Lapsilla tarkoitetaan vakuutetun omia lapsia ja lapsenlapsia, vakuutetun puolison lapsia sekä vakuutetun kanssa vakinaisesti samassa taloudessa asuvia lapsia.

Kaikille vakuutuksen piiriin kuuluville toimitetaan Turvan matkavakuutuskortit. Kortin toimittamisen edellytyksenä on, että tieto luottamushenkilövalinnasta on saapunut liittoon. Korttitoimituksia jatketaan sitä mukaa, kun tietoja valinnoista saapuu. Jatkossa, mikäli matkavakuutuskortti on kateissa, uuden kortin voi tilata ottamalla yhteyttä PAMin jäsenrekisteriin. Jos uusi kortti ei ehdi saapua ennen matkan alkua, kannattaa pyytää matkavakuutustodistus matkaa varten Turvasta.

Mobiilikortti
Mobiilikortin uusi versio tulee käyttöön huhtikuun 2019 alussa, ja se toimii uudessa MagMa Lompakko -sovelluksessa. Mikäli sinulla on ollut vanha Lompakko-sovellus käytössä, poista se puhelimestasi. MagMa Lompakon Turvan matkavakuutuksen mobiilikortti toimitetaan sinulle tekstiviestillä. Tekstiviestissä on linkki, jonka kauttaa voit käydä lataamassa uuden Magma Lompakon.

Ensimmäisellä kerralla avatessasi MagMa Lompakon sinun tulee rekisteröityä palvelun käyttäjäksi. Luo itsellesi tunnus ja salasana. Sen jälkeen voit kirjautua MagMa Lompakkoon millä tahansa mobiililaitteella. Katso lisäohjeet kortin lataamisesta ja käytöstä.

Vakuutuksen tarkempaan sisältöön voit tutustua tästä.

Jos sairastut matkalla, sinulle sattuu tapaturma tai jos hoitolaitoksen kanssa tulee ongelmia, voit aina ulkomailla ollessasi ottaa yhteyttä kortissa mainittuun SOS hätäpalveluun, joka on pohjoismaisten vakuutusyhtiöiden omistama kansainvälinen "hälytyskeskus". Sieltä saat tietoja vakuutuksen sisällöstä ja he antavat myös ohjeet, miten kyseisessä tapauksessa pitäisi menetellä. SOS palvelee ympäri vuorokauden ja myös suomen kielellä numerossa numerossa +358 1019 5111.