Luottamushenkilöiden matkavakuutuskortti

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry ja Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva ovat tehneet yhteistyösopimuksen, jonka ansiosta liiton luottamushenkilöt kuuluvat Turvasta otetun vapaa-ajan matkustajavakuutuksen piiriin. Vakuutettuina ovat liiton kaikki luottamustehtävissä toimivat jäsenet yhdyshenkilöitä lukuun ottamatta. Vakuutus koskee luottamusmiehiä, työsuojeluvaltuutettuja, työsuojeluasiamiehiä ja EWC-edustajia sekä näiden varahenkilöitä.

Vakuutettuina ovat myös vakuutetun mukana matkustavat alle 16-vuotiaat lapset. Lapsilla tarkoitetaan vakuutetun omia lapsia ja lapsenlapsia, vakuutetun puolison lapsia sekä vakuutetun kanssa vakinaisesti samassa taloudessa asuvia lapsia.

Uusi vakuutuskausi on alkanut 1.1.2020. Vuoden alussa aloittaneet uudet luottamushenkilöt lataavat matkavakuutuskorttinsa Turvan mobiilisovelluksen avulla. TaskuTurvan latausohjeet löydät täältä www.turva.fi/taskuturva. Valitse TaskuTurvan liittovalikosta asiakasryhmäksesi PAM luottamushenkilöt, niin saat kortin käyttöösi.

Uusille luottamushenkilöille ei siis lähetetä enää lainkaan muovisia matkavakuutuskortteja. Aiemmin lähetetyt muovikortit ovat yhä voimassa niillä luottamushenkilöillä, jotka jatkavat tehtävässään. Myös he voivat toki ladata matkavakuutuskorttinsa TaskuTurvan kautta edellä kerrotulla tavalla.

Jos sinulla ei ole käytössäsi älypuhelinta, voit tilata matkavakuutustodistuksen täältä

Vakuutuksen tarkempaan sisältöön voit tutustua tästä.

Jos sairastut matkalla, sinulle sattuu tapaturma tai jos hoitolaitoksen kanssa tulee ongelmia, voit aina ulkomailla ollessasi ottaa yhteyttä kortissa mainittuun SOS hätäpalveluun, joka on pohjoismaisten vakuutusyhtiöiden omistama kansainvälinen "hälytyskeskus". Sieltä saat tietoja vakuutuksen sisällöstä ja he antavat myös ohjeet, miten kyseisessä tapauksessa pitäisi menetellä. SOS palvelee ympäri vuorokauden ja myös suomen kielellä numerossa numerossa +358 1019 5111.

Puhelinpalvelu ma–pe

Moniin kysymyksiin löydät  vastauksia verkkosivuiltamme

Esimerkiksi jäsenyyteen, jäsenmaksuihin sekä jäsenetuihin liittyvät asiat

Esimerkiksi palkkaan, työaikoihin, lomiin ja irtisanomisiin liittyvät asiat

Ärenden som bland annat hänför sig till medlemskapet, medlemsavgifter samt medlemsförmåner och frågor som bland annat hänför sig till lön, arbetstider, semester och uppsägning.

Matters concerning among others your membership, membership fees and benefits

Questions you have about salary, working hours, holiday and dismissal etc.

Muut palvelukanavat

Siirry Yhteystiedot-sivulle

PAMin palvelut kesällä
Puhelinpalveluissa on poikkeuksia kesällä 5.–30.7.
Puhelinpalvelut ma–ti ja to–pe klo 10 –14 . Keskiviikkoisin suljettu.

PAMin aluetoimistot ovat suljettuina 5.–30.7. lukuun ottamatta Helsinki-Uudenmaan aluetoimistoa, joka on auki normaalisti koko kesän.