Hyppää sisältöön
Etusivu » Työehtosopimukset » PAMin alojen työehtosopimukset » Asiakaspalvelu- ja te­le­mark­ki­noin­tia­laa koskeva työehtosopimus

Asiakaspalvelu- ja te­le­mark­ki­noin­tia­laa koskeva työehtosopimus

Hae tästä tai selaa alla olevan sisällysluettelon kautta

Viimeksi päivitetty: 01.07.2025

Tietoa asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialaa koskevasta työehtosopimuksesta

Sopimuksen piiriin kuuluvat Markkinointipalvelujen Työnantajayhdistys ry:n jäsenyritysten palveluksessa olevat toimihenkilöt ja työntekijät. (Markkinointipalvelujen Työnantajayhdistys ry on Palvelualojen työnantajat PALTA ry:n jäsenyhdistys.) Lisäksi sopimuksen piiriin voivat erikseen sovittaessa kuulua myös Palvelualojen työnantajat PALTA ry:n muiden jäsenyritysten palveluksessa olevat vastaavaa työtä tekevät työntekijät. Sopimus koskee työaikalain alaisia työntekijöitä.

Nykyinen työehtosopimus on voimassa 29.2.2028 saakka.

Neuvotteluosapuolet: Palvelualojen ammattiliitto PAM ry ja Palvelualojen työnantajat PALTA ry / Markkinointipalvelujen Työnantajayhdistys ry

Asiakaspalvelu ja telemarkkinointialaa koskevassa  työehtosopimuksessa on sovittu alan vähimmäistyöehdoista. Sopimuksesta työntekijä löytää tiedon esimerkiksi siitä, millainen työaika, palkka ja sairausajan palkka hänelle kuuluu.

Sopimus on entinen Puhelinpalveluja ja yhteyskeskuksia koskeva työehtosopimus.

Uuden sopimuksen myötä alan palkat nousevat seuraavasti

  • 1.7.2025 2,5 %:lla
  • 1.6.2026  2,9 %:lla  
  • 1.6.2027 2,4 %:lla

Palkat nousevat sopimuskauden aikana yhteensä 7,8 prosenttia.

Palkankorotukset koskevat alan vähimmäispalkkoja (taulukkopalkkoja) sekä henkilökohtaisia sopimuspalkkoja.
Kielilisä, yölisä ja luottamushenkilöiden korvaukset nousevat edellä mainittuina ajankohtina vastaavilla prosenteilla.

Liity jäseneksi

PAM on ammattiliittosi, jos työskentelet yksityisellä palvelualalla esimerkiksi myyjänä, siivoojana, tarjoilijana, kokkina, vartijana tai kiinteistönhoitajana. Neuvottelemme sinun työehdoistasi.

Haku