Etusivu » Ajankohtaista » Uutishuone » Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan lakko jatkui – ”tärkeää työtä mekin teemme” Artikkelit 07.03.2025 15:34 Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan lakko jatkui – ”tärkeää työtä mekin teemme” Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan lakon toinenkin päivä on sujunut hyvin ja PAMin jäsenet ovat olleet upeasti mukana lakkorintamassa – huolimatta siitä, että uusi kokemus on saattanut myös pelottaa. Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan lakko on osoittanut, että tässäkin ammattikunnassa löytyy todellista tiimihenkeä ja tahtoa. Kuva: Satu Ahonen ”Hieman pelottaa, että koeaikani puretaan, mutta lakkoilen oikeuksiemme vuoksi. Meitä usein pidetään pohjasakkina ja häiriköijinä, mutta tärkeää työtä mekin teemme ja ansaitsemme hyvää kohtelua ihan joka ikiseltä. Tämä on ensimmäinen kerta, kun osallistun lakkoon ja olo on mahtava!”Anna, Suomen Telecenter Oy Lakon aikana työntekijöitä on keskusteluttanut paljon alan arvostus – tai pikemminkin arvostuksen puute. Jäsenet ovat harmitelleet sitä, miten ihmisten ennakkoasenteet vaikuttavat ja ovat näkyneet jopa tiedotusvälineiden sivuilla. Julkisuudessa alasta on puhuttu turhankin usein vain puhelinmyyjien lakkona, vaikka alan todellinen työsarka on huomattavan paljon laajempi, moniulotteisempi ja monikanavaisempi. ” Vaativasta työstä kuuluu saada kunnollista palkkaa.Marju, Moment Digital Alan yrityksissä hoidetaan asiakasyritysten ulkoistamaa asiakaspalvelua ja tehtävänkuvat vaihtelevat puhelinmyynnistä monen alan erityisosaamista ja luovaa ongelmaratkaisukykyä vaativaan asiakaspalveluun. – Alalle naureskelu korostaa sitä, miten aliarvostettua työtä tämän alan ammattilaiset tekevät – ja se puolestaan on omiaan vaikeuttamaan alan työehtojen kehittämistä oikeudenmukaisempaan suuntaan, PAMin sopimusasiantuntija Markku Saikkonen sanoo. Lue lisää alan työn laajuudesta täältä. Jokainen meistä ansaitsee riittävän toimeentulon.Jouni Tallgren, Concentrix Finland Lakko päättyy tänään puolilta öin. Suuri kiitos kaikille lakkoon osallistuneille työntekijöille uskomattoman hienosta osallistumisinnosta ja siitä, että olette yleensäkin olleet niin hyvin mukana! Neuvottelujen etenemistä voit seurata täältä. Parempien työehtojen puolesta!Joni Kosonen, Moment Digital Avainsanat: asiakaspalvelu- ja telemarkkinointi työtaistelu Mitä pidit tästä sisällöstä? Reaktio(Pakollinen) Tämä oli hyödyllinen Pidin kovasti tästä sisällöstä En ymmärtänyt Ei ollut hyödyllinen Kommentti (valinnainen) Jaa Lue seuraavaksi Artikkelit asiakaspalvelu- ja telemarkkinointi työtaistelu Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialalla alkoi lakko – ”porukka on hyvin mukana” 6.3.2025 Tiedotteet asiakaspalvelu- ja telemarkkinointi työehtosopimusneuvottelut Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan sovittelu ei tuottanut tulosta – lakko toteutuu 5.3.2025 Artikkelit hiihtokeskukset työehtosopimusneuvottelut työtaistelu Hiihtokeskusalan lakko alkoi tänään – ”Palkat eivät riitä nousseiden kustannusten takia” 3.3.2025 Näytä kaikki
Artikkelit asiakaspalvelu- ja telemarkkinointi työtaistelu Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialalla alkoi lakko – ”porukka on hyvin mukana” 6.3.2025
Tiedotteet asiakaspalvelu- ja telemarkkinointi työehtosopimusneuvottelut Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan sovittelu ei tuottanut tulosta – lakko toteutuu 5.3.2025
Artikkelit hiihtokeskukset työehtosopimusneuvottelut työtaistelu Hiihtokeskusalan lakko alkoi tänään – ”Palkat eivät riitä nousseiden kustannusten takia” 3.3.2025