Etusivu » Ajankohtaista » Uutishuone » Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan sovittelu ei tuottanut tulosta – lakko toteutuu Tiedotteet 05.03.2025 20:22 Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan sovittelu ei tuottanut tulosta – lakko toteutuu Palvelualojen ammattiliitto PAM ja Palvelualojen työnantajat Palta eivät päässeet sopuun asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan työriidassa, johon on etsitty ratkaisua sovittelijan johdolla. Alalla alkaa lakko torstaina 6.3. Markku Saikkonen pitää valitettavana, ettei työnantajapuolelta ole löytynyt aitoa halua löytää ratkaisua. Kuva: Eeva Anundi PAMin sopimusasiantuntija Markku Saikkonen pitää valitettavana, ettei työnantajapuolelta ole löytynyt aitoa halua löytää ratkaisua. Alan yrityksissä hoidetaan muun muassa asiakasyritysten ulkoistamaa asiakaspalvelua. Tehtävänkuvat vaihtelevat puhelinmyynnistä monen alan erityisosaamista ja luovaa ongelmaratkaisukykyä vaativaan asiakaspalveluun.– Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan ammattilaiset ovat ansainneet sen, että heidänkin tarpeensa omien työehtojensa kehittämiseen otetaan vakavasti. Alalla tehdään töitä, jotka vaativat koko ajan enemmän ja enemmän asiantuntijuutta, mutta tätä ei työnantajapuolella haluta nähdä, Saikkonen kertoo. Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan lakko alkaa torstaina 6.3.2025 klo 05.00 seuraavissa yrityksissä: Concentrix Finland Oy Dynava Oy Moment Digital Oy Suomen Telecenter Oy Teleperformance Finland Oy Vakka-Suomen Puhelin Oy Lakko päättyy perjantaina 7.3.2025 klo 23.59 tai ennen klo 23.59 alkaneen työvuoron päätyttyä. Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan työehtosopimusneuvotteluja on käyty tammikuun puolivälistä alkaen. PAM vaatii työntekijöille ostovoimaa parantavia palkankorotuksia, pelisääntöjä etätyöskentelyyn, työssäjaksamista edistäviä kirjauksia sekä muun muassa irtisanomissuojan säilyttämistä.Neuvotteluja on käyty sovittelijan johdolla – toistaiseksi tuloksetta. Neuvotteluosapuolten näkemykset mm. irtisanomissuojan säilyttämisestä ovat edelleen kaukana toisistaan, joten sovittelija ei katsonut voivansa antaa sovintoesitystä. Saikkosen mukaan tilanne on vaikea useissa muissakin pöydissä Paltan kanssa.– Esimerkiksi bingoalan, elokuvateatterialan, golfalan, kodinkonehuollon ja palveluautomaattialan, kuvanvalmistusalan ja muuttopalvelualan neuvotteluissa ei ole edistytty eikä uusia neuvotteluaikoja ole toistaiseksi näiden osalta sovittu. PAMin hallitus pitää tilannetta vakavana. Työehtosopimukset ovat jo päättyneet mainituilla sopimusaloilla. Vanhojen työehtosopimusten ehtoja noudatetaan kuitenkin siihen asti, kunnes uusi sopimus tulee voimaan. Avainsanat: asiakaspalvelu- ja telemarkkinointi työehtosopimusneuvottelut Mitä pidit tästä sisällöstä? Reaktio(Pakollinen) Tämä oli hyödyllinen Pidin kovasti tästä sisällöstä En ymmärtänyt Ei ollut hyödyllinen Kommentti (valinnainen) Jaa Lue seuraavaksi Uutiset kiinteistöpalveluala työehtosopimusneuvottelut Kiinteistöpalvelualan TES-neuvotteluita käyty tällä viikolla tiiviisti – pöydällä paljon työntekijöille tärkeitä asioita 14.3.2025 Uutiset matkailu- ja ravintola-ala matkailu- ja ravintola-alan esihenkilöt työehtosopimusneuvottelut Matkailu- ja ravintola-alan tes-neuvottelut jatkuivat 12.3.2025 Tiedotteet hiihtokeskukset työehtosopimusneuvottelut Uusi työehtosopimus on hyväksytty hiihtokeskusalalle – palkat nousevat 7,8 % kolmivuotisen sopimuskauden aikana 10.3.2025 Näytä kaikki
Uutiset kiinteistöpalveluala työehtosopimusneuvottelut Kiinteistöpalvelualan TES-neuvotteluita käyty tällä viikolla tiiviisti – pöydällä paljon työntekijöille tärkeitä asioita 14.3.2025
Uutiset matkailu- ja ravintola-ala matkailu- ja ravintola-alan esihenkilöt työehtosopimusneuvottelut Matkailu- ja ravintola-alan tes-neuvottelut jatkuivat 12.3.2025
Tiedotteet hiihtokeskukset työehtosopimusneuvottelut Uusi työehtosopimus on hyväksytty hiihtokeskusalalle – palkat nousevat 7,8 % kolmivuotisen sopimuskauden aikana 10.3.2025