Koulutukset ovat jäsenille ilmaisia – hyödynnä tämä jäsenetu!

Tule oppimaan uutta ja verkostoitumaan muiden palvelualojen työntekijöiden kanssa. PAMilla on laaja tarjonta erilaisia koulutuksia aina tes-koulutuksesta mediakoulutukseen. Tutustu koulutustarjontaamme tapahtumakalenterin kautta ja ilmoittaudu juuri sinua kiinnostavaan koulutukseen!

PAMin koulutuksista saat apua erilaisiin työelämän kysymyksiin ja työelämäntaitoihin. Voit osallistua oman alueesi koulutuksiin, verkkokoulutuksiin sekä hyödyntää myös yhteistyökumppaneiden opintotarjontaa. Lue lisää aiheesta sivulta koulutusta jäsenille

PAMin luottamushenkilöt saavat koulutusta tehtäväänsä peruskursseilla, jatkokursseilla ja täydennyskoulutuksissa.  Lue lisää koulutusta luottamushenkilöille

Järjestämme koulutusta myös esihenkilöille. Lue lisää koulutusta esihenkilöilleLuottamusmieskoulutus Vantaalla yleiskuva

Koulutus on ilmaista

PAMin järjestämä koulutus on jäsenille ilmaista. Maksamme opetuksen, kurssipäivien ohjelman mukaiset tarjoilut, matkakulut ja tarvittaessa majoituksen. Matkustamisessa suosimme julkisia kulkuvälineitä sekä kimppakyytejä (emme korvaa alle 6 €:n matkakuluja). Muistathan aina ilmoittaa, jos et pääse osallistumaan koulutukseen, muuten joudumme veloittamaan sinulta osan koulutuskustannuksista.

PAM ei maksa matkakuluja TSL:n, KSL:n ja yhteistyöoppilaitosten koulutuksista.

Opintopisteitä PAMin kursseista

PAMin jäsenenä voit nyt saada opintopisteitä niistä liiton kursseista, jotka täyttävät Opetushallituksen määrittelemät kriteerit. Opintopisteistä voi olla apua esimerkiksi uralla etenemisessä, työnhaussa tai opiskelujen edistämisessä. Joskus niillä saattaa olla merkitystä myös palkkakeskusteluissa, kun pystyt konkreettisesti osoittamaan osaamisesi. Ilman virallista todistusta on ehkä hankala todistaa omaa osaamista.

PAMin koulutustarjontaan lisätään vaiheittain kriteerit täyttäviä kursseja, tällä hetkellä opintopisteitä saavat luottamusmiehet ja työsuojeluvaltuutetut peruskursseista. Lisäksi työoikeuden peruskurssi ja Opi suomea-kurssit kerryttävät opintopisteitä.

Opintosuoritukset rekisteröidään Opetushallituksen Koski-tietovarantoon ja ovat näin virallista ja vertailukelpoista osaamista. Koskeen rekisteröinti tapahtuu vain opiskelijan pyynnöstä, sitä kysytään kurssi-ilmoittautumisen yhteydessä. Opiskelija myös itse päättää, miten jatkossa haluaa pisteitä hyödyntää ja kenelle tietoja edelleen luovuttaa.

Taustalla on elokuussa 2021 voimaan astunut lakiuudistus, joka mahdollistaa virallisten opintopisteiden saamisen nyt myös vapaan sivistystyön koulutuksesta. Ammattiliitto ei voi itse opintoja kirjata, siihen vaaditaan oppilaitos tai opintokeskus, PAM järjestää kurssit yhteistyössä TSL-opintokeskuksen kanssa.

Koskeen kirjatut suoritukset löydät osoitteesta opintopolku.fi/oma-opintopolku. Tiedot ovat vain opiskelijan itsensä nähtävissä.

Katso tarkemmat yhteystiedot

PAMin toimistot
avoinna maanantaisin. Muina aikoina ajanvarauksella.

Moniin kysymyksiin löydät vastauksia verkkosivuiltamme