Työelämä - 11.08.2020 klo 13.04

Ismo Kokko sopimuspäälliköksi PAMiin

Ismo Kokko aloittaa PAMin uutena sopimuspäällikkönä syyskuun alussa. Kuva: Patrik Lindstöm SAK

Palvelualojen ammattiliitto PAMin sopimuspäällikkö johtaa liiton sopimusyksikön työtä ja vastaa työehtosopimusneuvottelujen kokonaisuudesta.

Palvelualojen ammattiliitto PAMin hallitus on valinnut liiton uudeksi sopimuspäälliköksi helsinkiläisen Ismo Kokon. Yli 20 vuotta työmarkkinajärjestöissä vaikuttanut ja työehtosopimustoiminnan parissa työskennellyt Kokko siirtyy PAMiin Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK:n työehtoasiantuntijan tehtävästä. PAMissa hän aloittaa syyskuun alussa.

”On hienoa päästä etulinjaan kehittämään palvelualojen työehtoja, ” Kokko tiivistää ja jatkaa

”Jatkuvasti lisääntyvä osa-aikatyö ja nollatuntisopimusten vaikutukset ihmisten arkeen ja elämään haastaa laajasti koko suomalaista yhteiskuntaa ja työmarkkinakenttää. Puhumattakaan palvelualojen palkkaus- ja työaikakysymyksistä, jotka näkyvät julkisessakin keskustelussa usein huonojen esimerkkien kuten työntekijöiden hyväksikäyttötapausten kautta.”

”Siksikin ammattiliiton tehtävänä on etsiä ja tarjota ratkaisuja alati muuttuvan ja silppuuntuvan työelämän muutoksiin rakentavalla ja ihmisten tarpeet huomioonottavalla tavalla. Työehtosopimustoimintaa kehittämällä ihmisille voidaan tarjota parempaa turvaa ja toimeentuloa. Tätä haastavaa työtä lähden mielelläni yhdessä pamilaisten kanssa tekemään”, Kokko toteaa.

PAMin sopimuspäällikkö vastaa liiton työehtosopimustoiminnan kehittämisestä ja vaikuttaa muun muassa tiiviisti työlainsäädäntöön ja työympäristöön liittyviin kysymyksiin. Ismo Kokko on työskennellyt ennen SAK:ta muun muassa Teollisuuden Palkansaajat ry:n pääsihteerinä sekä Insinööriliiton neuvottelujohtajana. Koulutukseltaan 49-vuotias Kokko on kauppatieteiden maisteri sekä tradenomi.

Puhelinpalvelu ma–pe

Muut palvelukanavat