Jäsenyys - 05.01.2022 klo 10.00

Vuosi vaihtui – onko jäsenyys kunnossa?

Nyt on hyvä aika tarkistaa, että jäsentiedot ovat ajan tasalla. PAMin jäsenmaksu on 1,5 % veronalaisista tuloista vuonna 2022. PAM toimittaa veroviranomaisille tiedot vuoden 2021 jäsenmaksuista.

Jos sinulla on syystä tai toisesta jäänyt jäsenmaksuja maksamatta, on nyt hyvä hetki laittaa maksuasiat kuntoon.

Voit käydä tarkistamassa jäsenmaksutietosi ja muut jäsenyystietosi PAMin asiointipalvelussa.

Jäsenmaksun maksaminen

Helpoin tapa hoitaa jäsenmaksut on työnantajamaksatus, jossa työnantaja tilittää maksut suoraan palkastasi.

Jos syystä tai toisesta työnantajamaksatus ei ole mahdollista tai et sitä halua, voit hoitaa jäsenmaksusi myös e-laskulla. E-laskun saat käyttöösi verkkopankkisi kautta. Tällöin saat joka kuukausi automaattisesti e-laskun verkkopankkiisi oikealla viitteellä. Laskun summa on aina sama kuin edellisessä kuussa maksettu jäsenmaksun määrä. Tämän summan voit tarvittaessa muuttaa ennen laskun vahvistamista verkkopankissasi, jos kyseisen kuukauden palkka on ollut erisuuruinen kuin edellisessä kuussa.

Jäsenmaksun maksaminen onnistuu helposti myös asiointipalvelussa.

Jäsenmaksulaskurin löydät täältä.

Jäsentiedot kuntoon

Ovatko jäsentietosi ajan tasalla? Omien jäsentietojen tarkistaminen ja korjaaminen on helppoa PAMin asiointipalvelussa. Palvelussa voit esimerkiksi ilmoittaa, jos olet vaihtanut työnantajaa tai ammattinimikkeesi on muuttunut. Palvelussa voit myös ilmoittaa palkattomasta vapaasta (esim. vanhempainvapaan, varusmies- tai siviilipalveluksen tai opiskelun ajaksi). Lisäksi voit päivittää muuttuneita yhteystietojasi kuten sähköpostiosoitteesi tai matkapuhelinnumerosi.

Vapaista ilmoittaminen

Oletko jäämässä palkattomalle vapaalle ?Jos palkkatulosi keskeytyy ja et saa työttömyyskassan maksamaa etuutta, ilmoita asiasta PAMiin. Voit ilmoittaa vapaista asiointipalvelussa.

Oletko vaihtanut tai vaihtamassa työpaikkaa?

Jos vaihdat työpaikkaa, muista valtuuttaa PAM toimittamaan uusi perintävaltakirja uuden työnantajasi palkanlaskijalle. Lisätietoja